Egy évszázad ereje – Az Auto Palace története
Az AutoBinck Holding hosszú és eredményes múltra tekinthet vissza. A cég működésének száz esztendeje alatt sok minden változott, kivéve egyetlen dolgot: a járműiparra specializálódott holland vállalat mindig minőségi termékeket és szolgáltatásokat kínált.
Amikor az N. V. Auto Palace nevű cég 1907-ben megalakult, hogy Mercedes személyautókat forgalmazzon Hollandiában, a vállalat még egy hágai kocsiszínben működött. Utána viszont azonnali, gyors növekedés kezdődött, s egy év sem kellett hozzá, hogy Hollandiában és a gyarmatokon az N. V. Auto Palace legyen a Saurer, Unic, Itala és Hansa márkák vezérképviselete – és az Auto Palace márkáé is! A vállalat ugyanis hamarosan saját autó gyártásába is kezdett, ami ésszerű döntés volt, hiszen abban az időben indult a motorizáció forradalma.
A húszas évek kezdetén a vállalat erőteljes terjeszkedésbe kezdett. Ekkoriban lett az amszterdami kirendeltség vezetője P. C. M. Lauret, akinek irányítása alatt később igazi óriássá vált a cég. Lauret 1927-ben lett a vállalkozás igazgatója, s égisze alatt az amszterdami és hágai szalonokat olyan márkák töltötték meg, mint az Audi, a Wanderer, a Horsch, valamint a luxusautóiról híres Maybach. A háború éveiben ugyan látványosan megtorpant az autókereskedelem, később azonban újra virágzásnak indult az akkor már N. V. Auto Palace’s-Gravenhage néven működő vállalat. P. C. M. Lauret 1950-ben felvásárolta a cég részvényeit, így a Lauret család sorsa immár összefonódott a vállalattal.
1960-ban elhunyt a tulajdonos-igazgató, s ekkor a vállalatcsoport irányítását fia, a 22 éves R. B. P. Lauret vette át, aki hatalmas lendülettel vetette magát a munkába. Ekkoriban látogatott el Hollandiába a Mazda vezérkara, hogy megfelelő importőrt keressenek, s tárgyalásokat kezdtek az N. V. Auto Palace’s-Gravenhage céggel. A Mazda arra készült, hogy egy rendkívül kompakt személyautóval jelenjen meg a piacon, ám az N. V. Auto Palace’s-Gravenhage nem találta vonzónak a terméket; véleményük szerint egy modernebb és nagyobb modell népszerűbb lehetett volna. A Mazda ezért másik importőrt választott, de 1968-ban – amikor a japán gyár már egy erősebb modellel jelentkezett, melynek formatervét Bertone készítette – újrakezdték a tárgyalásokat. Az ekkor megkötött szerződés rendkívül sikeresnek bizonyult. Az Auto Palace–de Binckhorst B. V. (ekkor már így hívták a céget) 1974-ben adta el a tízezredik Mazdát Hollandiában, s 1996-ban már a félmilliomodik holland Mazda-vásárló vehette át autójának kulcsait.
A vállalat a kilencvenes években jelentősen bővítette tevékenységi körét. Az alkatrészek és kiegészítők kereskedelmével foglalkozó üzletág számos alvállalatot hívott életre Hollandiában, Belgiumban, Németországban, Csehországban és Szlovákiában, s a cég lízingtevékenysége is látványosan megerősödött. 1999-ben Auto Palace lett a Hyundai hollandiai partnere a személyautó- és haszonjármű-kereskedelem terén, két évvel később pedig a konszern már Csehországban és Szlovákiában is forgalmazta a Hyundai márkát, s újabb nagy lépésként 2007-ben Magyarországon és Szlovéniában is megjelent a márka importőreként.
2015-től a csoport fokozatosan terjesztette ki tevékenységét a Smart Mobility területen, meghatározó részesedést szerezve számtalan vállaltban többek között az autó megosztás, flotta támogatási szolgáltatások, telemetria üzletágakban.
Az Auto Palace tulajdonosának, az Autobinck Group-nak ma 4 diviziója van, melyek mind a mobilitáshoz kapcsolódnak, a holdinghoz ma 50 vállalat tartozik világszerte 2700 alkalmazottal.
Az Auto Palace Budapesten 2 telephelyen ajánlja magas szintű szolgáltatásait Opel, Hyundai és Jaguar Land Rover ügyfelei számára.